tisdag 26 juli 2011

Kvällsdopp



Som det brukar, så regnade det såklart en del, dessa lediga dagar vi hade på Västkusten. Men sen, när solen kom, då passade vi på att utnyttja stunden! Så denna kväll packade vi upp en  liten picnic på stranden.


Det hade varit en marknad inne i Båstad och vi hade köpt rökt brieost, salamiebrie och fixat parma med melon. Till det, favoritvinet som vi hade med oss ned till Västkusten för att avnjuta. Utmärkt till solnedgång.
[ et vinet, som per glas kostar 99 kr på Orangeriet, men om man beställer en hel flaska på Systembolaget så kostar den 59 kr...]

Himlans gott och vackert var det denna kväll.


Jag tycker himlen bjuder på det vackraste skådespelet när det finns lite moln involverade.


För mig betyder denna strand så otroligt mycket, jag har varit där sedan jag var två veckor gammal. Min morbror, som oväntat dog nyligen, har tagit de finaste bilderna över denna bukt, och hans aska ska spridas i havet lite längre bort härifrån. Jag har alla mina fina minnen från min släkt  och barndom samlade på denna plats.


Sedan två somrar tillbaka har ju vi skapat nya minnen från denna strand.
Jag och han, det finaste jag vet, som jag vill dela allt med.



 Vi blev så himla sugna på ett kvällsdopp... så min han cyklade hem och hämtade badkläderna!



Sen blev det ett kvällsdopp!


Det var årets första bad för oss... vi är lite badkrukor, ja.


Vattnet kändes så uppfriskande och varmt, det kändes som ett väldans unn!



Men himla fint var det, och min han var extra snygg i handduk.

4 kommentarer:

Emmie sa...

mysigt! den där molnbilden på högkant, vad vackert!!!

Styleabaad sa...

Åh vad härligt, älskar att bada även om det ofta är liiite kallt i Sverige ; ) Vad är det för vin, förresten?

mamma sa...

Underbara, vackra bilder, mitt hjärtegull. Det var så din morbror hade velat ha det - hänga ihop med fina bilder från Skummeslöv...

Ej Utgivet Material sa...

Tack Emmie!

Ja, jag håller med Elsa, ofta är det lite föör kallt, men när det väl går, då är det himlans skönt! Vinet heter Solaz, spanskt! beställningsvara på bolaget.

Mamma, ja det tror jag oxå =)