fredag 8 juli 2011

Strykjärnet Creperi & Logi


Slitna av värme och båt blev vi ju hungriga, vad bättre då än att käka crêpes? Eller  mer korrekt i detta fall, Galettes!
[Vår förlovningsrätt förövrigt!]


Strykjärnet är ett av de mysigaste små ställena mitt i ett hörn i centrala Visby.


Allting känns så Gotlands-snyggt, med slitet vitt trä, betong, plädar och snyggt stuff hängandes i tak och på väggar!




Vi skrev såklart ett meddelande i kärleksboken.



  


Sedan beställde vi en varsin Gallette.


Medan vi väntade hittade vi en ask med meddelanden, bland annat från en Australiensare. Sådana hemliga detaljer gör mig glad.


Jag drack världens godaste cider,och då bör sägas att jag inte gillar söt cider, men denna var inte söt och helt perfekt.
För mig blev den en Gallette med skagenröra och bacon, Min han tog en med chevre, kyckling och valnötter.

Jag rekommenderar varmt ett besök om ni är i Visby!

2 kommentarer:

Styleabaad sa...

Men finns det något bättre än galettes och fransk cider alltså? Det där stället ser så himlamysigt ut! Härliga detaljer!

Emmie sa...

mysigt ställe! jag har aldrig käkat galette... kanske får chansen någon gång, då skall jag testa!