tisdag 11 oktober 2011

Blogawards!

Wohoo, jag fick en blogaward av min sköna polare Agnes! Så då kör vi!
1) Varför började du blogga?
-För att jag ville hålla igång mitt skrivande. Föga anade jag att jag dessutom saknat kameran så mycket. Nu är vi bästisar igen; kameran, orden och jag. Precis som Agnes outade att hon har en hemlig träningsblogg(!!??), har jag haft tre hemliga bloggar innan denna. Inga succéer. Tar ett tag innan stilen blir tydlig.
2) Vilka bloggar följer du?
-EN bunt ! Tyvärr så många att jag knappt kommer ihåg alla ibland, tackar för bloglovin som hjälper en att hålla koll. Men här är ett axplock ; Styleabaad, AgnesPagnes, E o E Diary, Krickelin, Written By Alex, Baking and Dreaming, A Beautiful Mess, Honey Pie Living Etc, Lady Dahmer, Underbara Clara, Nio till Fem, Karlas Closet, Lonesome Mama Blues, Till Vidas Ära, Villa Viola, Ellen Vingren , klokaste Lola och nyligen har jag också börjat läsa toppendonnan Julia Frejs blogg: Betonghippie. 
3) Favoritfärger?
-Ah. Alla i livet. Men kanske speciellt; turkos, koboltblå, himmlesblå, mustardgul och grönt(pistage, mossa och klargrön).
4) Favoritfilm?
-Där finns det många... men ett axplock...
 Gainsbourg - vie héroïque, Svart katt Vit katt, Life Aquatic, älskar rullar som Grindhouse, Planet Terror,  Kill Bill, Watchmen, Sin City. 
5) Vilka länder drömmer du om att besöka?
-Kuba, Ghana, Island, Japan, Australien.
Och mina 5 bloggrosor går till…
Lycke - Till Vidas Ära.. för en närmre bekantskap och för att få höra mer av dina vackra ord!
Alex - Written By Alex  för lite mer inspiration i torkatider =)
Anydaynow... skulle vilja byta(eller lägga till) ut bloggfrrågan till "vilka är dina hetaste musikinspirationer just nu? " - eftersom du har grym musiksmak! 
Elsa- Styleabaad- Hoppas på några Bollywoodfilmtips! 
Emmie - Baking and Dreaming för att väcka dig från mediapausen =) även om du redan vaknat till såg jag nu!

6 kommentarer:

till-vidas-ara sa...

tusen Tack fina vackra du!!! Ska se vad jag kan göra, är lite dålig på det där med awarder jag :), men den här var ju inte så skrymmande heller ***
Vilka härliga bilder på dig. log lite åt den sista, tack för det leendet, mina mungipor behöver komma igång idag *****

kramar Lycke

Ej Utgivet Material sa...

Åh det gör mig glad- att kunna sprida lite breddade smilband! Ha en fin dag Lycke!

Styleabaad sa...

Åh! man tackar och bockar! Satt faktiskt just och snodde ihop en Bollywood låtlista på Spotify och lite filmtips kan jag nog också skrapa fram!

Härligt att din favvo också är Life Aquatic!!! Av västerländska filmer än denna + alla andra Wes Anderson filmen mina favoriter!!

Emmie sa...

Si si, gracie! Jag får klura tills jag kommer hem till helgen!:) kram så länge!:)

Anydaynow sa...

Puss & tack! Ska knåpa ihop nåt under den kommande veckan.

Ej Utgivet Material sa...

Åh ELsa: dina tips ser jag fram emot! Musiken också! Härligt! Life Aquatic är ju bra på så många olika sätt!

Emmie: Ja, njut klart av det drömlika Venedig först!

Anydaynow: no rush! Pussen!