lördag 15 oktober 2011

Dagens Tips!



Jag vann biljetter via Beyond Retros tävling till filmen Niceville. Den såg vi igår. Vilken film! Den berörde mig verkligen. En riktig snyftare om en jätteviktig fråga. Den handlar om rasfrågorna i USA och belyser ett ämne som är av högsta prioritet än idag, när ett parti som SD kan få platser i riksdagen. Det är viktigt att komma ihåg varifrån vi kommer, vad som har hänt och hur vi absolut inte får låta historian upprepas! Även om den ironiskt nog verkar göra det hela tiden... men det var dagens tips! ha en skön lördag mina vänner!
[Klicka på bilden för att komma till källan]

3 kommentarer:

Styleabaad sa...

Tack för tipset - ska kolla in denna i veckan!

Hanna sa...

Åh, har också velat se denna, men tror den har slutat gå på bio här. :( Kul att du gillade den. Blev lite förvirrad först när jag såg postern i ditt inlägg, eftersom den heter 'The Help' på engelska. Var tvungen att googla, och tydligen heter den Niceville enbart i Sverige & Danmark. Skumt! Boken ska också vara bra förresten enligt min mor. Får spana in när den släppts på dvd! Puss.

Ej Utgivet Material sa...

Elsa; ja gör't! Väl värd att se!
Hanna: jag blev oxå himla förvirrad i översättningen för att i filmen så säger de the help hela tiden. Nicevillr nämns en enda gång...men är jättekonstigt att de tog som titel istället för att översätta the help.. Mysko! Har oxå hört att boken är kanon...!