fredag 14 oktober 2011

Mint condition


Av min moster fick jag några av mormors handväskor i fina askar. Ibland vet jag inte vad jag gillar mest, innehållet eller den prydligt paketerade asken. 


I väskorna finns fina detaljer som spegelfack med tillhörande spegel.


Ljusblått med gulddetaljer. Det är fint det.



Små knappar i korallröd färg och detaljerade utsmyckningar.


Och så miljarders små paljetter broderade på rad.



Typisk likt mormor är också allt i perfekt mint condition... invirade i plast och papp, bevarade som jag föreställer mig att de var när de en gång inhandlades.


Det är fina påminnelser om tider och personer som varit. 

4 kommentarer:

Styleabaad sa...

Vilka vackra väskor, och kanske allra vackrast är att de tillhört just din mormor!

Ej Utgivet Material sa...

Jamenvisst! Det är absolut grejen :)

Emmie sa...

vilka finingar! och allt som tillhört någon man har nära hjärtat känns ju extra speciellt!

lina sa...

å så fina.
(har också en kärlek till fina askar med ännu finare innehåll)