torsdag 27 oktober 2011

The Dress

Okej. Det här med klänningen. Den klänningen liksom. Jag är verkligen av åsikten att ska jag väl gifta mig, så går jag gärna all-in... men. Vi har inte så gott om cash och vissa saker vill vi verkligen inte snåla på, som maten. Min marockanska ådra säger att är det fest så ska det finnas mat så det sprutar ut ur öronen på en. Vissa saker går inte att snåla på, för oss, som har ett "Destination Wedding" så handlar det om lokalen. Och det är vår tyngsta kostnad. Så mat och lokal - det är vad det är. Men då finns ju allt annat runtomkring. Klänning har jag bestämt att jag minsann borde kunna hitta prisvärt. Såklart. Vill då ändå passa på att visa inspirerade material i den mycket lyxiga prisklassen [eller ja, jag vet inte ens vad de kostar...]. Här är de exklusiva Jenny Packham klänningarna som är allt det jag gillar. Jag har svårt för de här stora fluffiga sakerna, men är också lite mer vass av mig och vill gärna ha något speciellt. Extra mycket gillar ju jag också när det är gulddetaljer involverade.. så gissa vilken som är min favvo? 







7 kommentarer:

Agnes sa...

Den längst ner är din favvo!!!

Men alla är ju gör-mega-bauta-fina!

Emmie sa...

ooh, snajsiga! den tredje var extra läcker tycker jag! gissar på den eller som agnes, den längst ner.:)

Janna sa...

Oh, den tredje tycker jag att du skulle vara finast i så jag gissar på den av den enkla anledningen! Den påminner mig om något du har också.

Styleabaad sa...

Jag gifte mig i Jenny Packham!!! De där klänningarna är ju otroligt dyra men jag hade turen att hitta min på en Bridal Sample Sale i New York för runt halva priset! Jag kan verkligen se dig i en modell som den sista bilden, min såg lite ut som den näst sista... http://www.styleabaad.com/2010/07/13/happiness-pt-2/ Älskar verkligen denna stilen på brudklänningar, det är liksom vackert, sobert klassiskt och man känner sig aldrig som nån himla bakelse!

Ej Utgivet Material sa...

Jamensjälvklart älskar jag den tredje! Vad ni vet :) !!! Men alla är ju i riktig toppklass!

Är det så Elsa!!! Såklart, borde jag ju fattat! Lyllo dig som hade sådan tur! Otroligt ju! Precis så tycker jag med om själva bröllopsklänningandet.:.

Emma - EoE diary sa...

Jag älskar också Peckhamklänningarna och de smalare konturerna och tunnare tygerna med snyggt fall. Valde också den stilen när jag gifte mig. Hoppas du kommer hitta din drömklänning snart! (så vi får se), det är jag förresten säker på att du gör.

Ej Utgivet Material sa...

Emma! Åh kan man se den på bloggen? Den vill jag spana in, din klänning alltså! Ja,det här med klänningen är snarare ett utrvalsproblem skulle jag säga... finns många fina. Trodde först att jag aldrig skulle hitta något annat än marängerna, men nu har jag hittat en massa jag vill ha.. =)