onsdag 12 januari 2011

Att Bara Vara

En fin person jag känner, en del av Kungsholmens verksamma inre cirkel, en del av Woha (Kungsholmens motsvarighet till SOFO) uttryckte sig så fint om dagens snöslask,

"Scheelegatan i snöfall och Habib Koité ur högtalarna. Kaffe och macka också. Det är inte helt fel att bara Vara just nu, just här"  -  Lola

En annan känner sig sjuk och allmänt opepp. Går inte ut utan min hatt som fungerar mot som skyddslappar  mot rengblandat snöidag.


Ni har väl sett vädret?! Å andra sidan har jag en av mina närmsta mitt i översvämmningskaoset i Brisbane just nu. Väldigt oroande, jag hoppas verkligen att hon är okej.


Idag ska jag tänka i riktningar med en bok jag läser nu." Konsten att leva innerligt" som handlar om Soren Kierkegaards tankar om existensialism, vilket är en del av inriktingen i  min mammas jobb, som jag ska berätta mer om en annan gång. Ett av mina favoritstycken lyder,

" Människan är i vardande - idag är hon på ett sätt, om en tid kan hon vara någon annan och hon kan inte låta bli att undra över denna andra, över sig själv som möjlighet. "


Så dagens mood är lite så. Bara Vara och ganska grått, kanske meningen med livet.

4 kommentarer:

Styleabaad sa...

Ibland är dagarna sånna och då är det alltid bäst att tänka att det bara måste få vara så. Att vågen måste kollapsa för att nå sin topp igen och att man får ny kraft när energin har tömts ut, och tills bäst är det bäst att bara vara.

Ej Utgivet Material sa...

Jamenvisst är det så. Inte alltid på topp/på g/fantastiskt.
Extra svårt när vänner är illa ute. Och när kroppen inte är hundra. Men hejja för imorgon!

Hanna sa...

Fina, fina du. Vattnet sjunker nu och vi mår bra. Kram.

Ej Utgivet Material sa...

Gillar!