måndag 10 januari 2011

Helgen måste ta slut

Måndagen som kom. Ett tag trodde jag att den aldrig skulle komma. Jag har haft världens skönaste semster. Inleddes med bästa julaftonen ever. Toppades med ett frieri på en spaweekend i Tallinn. Avslutades med härligaste förlovningsfesten. Klockren rakt igenom och jag har inte tänkt på morgondagen en enda gång.

Men idag kom den. Jag ringde CSN, Psykologiska studentexpeditionen, lät extraknäcken veta att jag var back in buisness och åkte ut till Uni. Nästan konstigt var det att sätta sig på bussen som åker från dörr till dörr men tar en evighet på sig, man blir alltid svettig och det är alltid många barn som busar på bussen. Gå av bussen med gigantiska kliv över ishögar och konstatera att det fortfarande ser ut som en meteor skapat en krater mitt i motorvägen, gå långa omvägar mellan campus och psykologen. Så välbekant. Som om jag aldrig lämnat campus.

Jag kände att jag behövde en ny kalender. Favvofärg och pinuppa, ett riktigt win-win och denna pärla ska pyntas med alla kuliga saker som ska hända detta år, människor som ska firas, platser att besöka!


Nya tider Nya strider. Helgen måste ta slut. Måndagen kom.
[Jag har haft denna låt i huvudet hela dan]

4 kommentarer:

Emmie sa...

fantastiskt, har vart lite samma här, gick tillbaks till skolan idag, och har inte ägnat den en endaste tanke under de tre veckor jag vart ledig och i kärleksrus och lyckorus och frurus!:)
vad är det du skall plugga?
urtjusig kalender! lite avis..:)

Ej Utgivet Material sa...

Jamenvisst är det härligt att ha verkat i nuet på det sättet!

Jag ska läsa klart min utbildning som heter Persona, Arbete och Organisation(PAO), där mitt huvudämne är psykologi =) så jag plockar hem en Fil. Kand i Psykologi om jag lyckas med C-uppsatsen denna termin!

Avundsfrisk är väl bra väl ! =)

Agnes sa...

var har du hittat den görsnygga kalendern!??

Ej Utgivet Material sa...

Åhléns!! Letsy heter de som gör den, finns en till variant som oxå är riktigt fin! Du tänkte besöka din konst på ons!