söndag 23 januari 2011

Summa summarum, helgen.


På lördageftermiddagen, när slitigheten inte längre var som värst, begav vi oss till XOXO.
Där får man de läckraste chokladbakelserna.


Samt träffa finaste vännerna, som varit bortresta länge nog.
Av de fina, fick vi en Moet, som grattis till förlovningen. Tack!  


På söndagen, när solen stod såhär högt snörade vi på oss bästa vandrarkängorna för en upptäcksfärd. 


Vi började med att gå på vattnet, ungefär som Jesus.



Det var vackert, och lite läskigt och vi hörde en tant som tyckte att de borde sanda isen (?!).


Vissa pimplade, andra åkte långsfärdsskridskor, de flesta halkade bara omkring.


Det var fint att solen sken idag,
så man kom ihåg att det kan vara vackert med snö och is.


Tillslut hamnade vi på Söder, där spanande vi in Flying A`s vintagebutik.
HÄR finns de att finna på nätet.


Där hängde rockiga attiraljer i robusta kedjor, från taket.



Jag gillade väskorna och det fina kakelgolvet,
även om klänningarna inte riktigt var i min smak.


Inredning som innefattar fjärilstavlor, kråkor och flippermaskin är ju iofs aldrig fel.


En väldigt fin liten butik och jag tror att Min Han kunde hittat många läckra tishor där.
Jag gillade speciellt att Lindas smycken var där. Hon och Lola rockar en smyckesbutik som heter AG47, som ligger på scheelegatan där vi hänger på roliga WOHA [West Of Hantverkargatan]-nights ibland.


Det bästa är ju ändå att hamna på Nytorget och glida ned i vårt lilla hörn på Gildas.
Där är öronen på kopparna avslagna och latten är i soppstorlek.


Jag, som också hänger halsband på färgglada väggar blandat med tavlor,
 gillar att vila huvudet mot denna vägg.


Och titta upp på det guldfärgade taket, som jag gärna skulle jag vilja ha hemma,  helst med en massa udda lampor.


Sedan vandrade vi hemåt och när solen stod såhär lågt, ja då var vi nästan hemma igen, vid vattnet, isen och allt det vackra.

3 kommentarer:

Janna sa...

Åh vilken mysig lördag! Själv spenderade jag 9 timmar med att åka till match, spela match, åka hem från match och äta på vägkrog... hehe. Men men, det var kul och ganska mysigt det med.

Emmie sa...

åh, mysigt! vackert med sol!!

Ej Utgivet Material sa...

Ja det var en himla fin helg!
Janna, din dag lät ju utmärkt mysig!