torsdag 13 januari 2011

Översvämningarna i Australien


 Jag önskar bara att hon kom hem till tryggt snöslaskiga Sverige, så jag vet att hon är trygg. 

En av mina käraste och närmsta vänner, ja till och med min förra sambo, är belägen i Brisbane sedan flera år tillbaka. Imorse fick jag ett sms där hon skrev att hon var okej i deras hus i Brisbane som ligger på en höjd. Det sker galna översvämningar därborta just nu, en naturkatastof som ödelägger staden, sköljer bort den.

När man känner någon mitt i kaoset känns det plötsligt så nära. Vissa dagar oroar man sig över de stora sakerna. 

2 kommentarer:

Emmie sa...

usch och fy, jag ryser! ( och gillar inte att vädret över hela världen slår bakut och protesterar...) men skönt att få veta för dig att hon är okej.

Ej Utgivet Material sa...

Ja just nu iaf. Skulle vilja ha en konstant uppdatering men de har klippt elen, och nätet är nere och jag antar att de har andra kriser att lösa än att sitta o smsa hela tiden.. Menn så sorgligt att hennes hemstad är under vatten, vad ledsen jag skulle bli om det hände min!