söndag 3 april 2011

En Kreationernas Lördag


Vi började lördagen med att återupptäcka Slussen.


Höjden av storstadsromantik.



Den här affären lockade oss till ett besök.


Där fanns sjuttiotalets alla gobitar.


Min Han älskar ju att rota igenom gamla skivor.


Jag uppskattade en hel del annat!


Den spegeltavla var hur fin som helst.



Det fanns också en massa läckra tishor.


Och affischer från sjuttiotalet!




Sedan tog vi oss vidare till Nytorget och bästa Stadsmissionen.


Där hittade jag en present till mamma..
Bläddrade snabbt förbi fina klänningar och avstod från att prova läckra platåer..



Blå Lotus, Elsas favvofik hade den somrigaste uteserveringen.


Bredvid, i en Yogastudio fanns en skylt som tilltalade mig..


Sedan tog vi oss till undervåningen i StudentSkrapan. Där håller Basar Under till på lördagar.



Tjejen som gör de här fina smyckena av kapsyler, är också den som är ansvarig för arrangemanget.


Detta söta kapsylhalsband var min favvo.



La man pengar i en kruka så kunde man få dricka kaffe i en glasburk.


Lite gömt vid toaletterna fanns det några fantastiska tavlor också.


Vem vill inte ha en fittbörs liksom?


Eller de här söta figurerna som leker med halskedjan..


Så mycket kreativ och detaljrik konst!



Hur vackra är inte dessa tavlor...
Charlotte Grönlund tror jag att hon hette som hade gjort dem.



Basar Under, väl värt ett besök, och med olika utställare varje lördag!


Sedan hamnade vi på Vapiano i Gamla Stan.


Och gick bara runt kvarteret sen för att äta Tapas på Café Tabac. 


De har de mest innovativa Tapas man kan tänka sig.



Våra favoriter är trancherad oxfilé med  koriandersalsa,
halloumi med bacon och äpple och fikon med chevre.


Jag tog ett glas Kir Royal till och var väldigt nöjd med denna inspirationsfyllda lördag!
Vad gjorde ni?

4 kommentarer:

Styleabaad sa...

Vilken härlig dag! Jag älskar de där affischerna, ett par såna skulle man ha på väggen här! Åh... inte bara Blå Lotus var ni förbi utan en annan nostalgisk plats för mig, nämligen Tabac! Det var min och en väns stammis hak när jag flyttade till Stockholm för närmare 9 år sedan nu! Ps. gillar dina brillor! Grymma!

Ej Utgivet Material sa...

Åh vad kul! Jag älskar Tabac, vi är kära i deras Tapas, och så ligger det mysigt till också, uteserveringen har ju tom sol på somrarna =) Vad kul! Det ska jag tänka på nästa gång vi går dit! =)

Och tack! Utmärkt med bågar för helgsvullna ögon...

Emmie sa...

Åh, så mycket grejer!! Haha, affischen med blondinens erotiska drömmar, där det står som bara fransmän är i stånd att visa.. hahaha, fyndigt.
Basar under verkar helschysst!! kul med så mycket olika utställare!!
jag jobbade mest bara i lördags, och feeden verkar inte ha funkat, kikade in här idag och ser att det inte har uppdaterats på min följare att du har gjort flera inlägg.. knepigt.

Ej Utgivet Material sa...

hihi javisst är den kul!

Och basaren är grejt, riktigt bra grej för folk som skapar att få nå ut och få lite direktkontakt med folket...

Konstigt med feeden.. får se hur det utvecklar sig!