fredag 1 april 2011

Vamos al sol

På tisdag åker jag och mamma till varmare breddgrader på en längre weekend.
Mamma fyller år och det ska vi fira där allting började.


I Torremolinos.


I denna lilla stad träffades nämligen mina föräldrar.


Mamma jobbade som sjukgymnast där och såg pappa en dag på dansgolvet och blev blixtförälskad.



Efter det åkte de till Sverige, mamma chockerade släkten, de klurade på om de skulle bo i Sverige eller Spanien och bestämde sig tillslut för Sverige. Sen gifte de sig, bodde i Sverige i några år, åkte till Marocko, gifte sig igen och där någon gång, nedbilandes till Marocko i en grå Citroen blev mamma gravid med mig. Typ så. Jag kommer ju inte ihåg exakt för jag var bara med på ett hörn där.


Så det ska bli väldigt kul att se staden där Allt började. Där mamma bar hem sin lilla kattunge Milou i handen till lägenheten på tionde våningen och stränderna där jag kan tänka mig att mina föräldrar hade en date, för ungefär kanske 32 år sen eller så.

10 kommentarer:

Emmie sa...

så härligt med sol!!! och vilken fantastiskt resa och vilken underbar historia, vilket äventyr! jag ryser!:)

Janna sa...

Åh vad mysigt! Och spännande! Grattis Karin!

Miia sa...

Ååh, vad underbart. Det kommer bli en fantastisk och härlig resa, tror jag!

Styleabaad sa...

Åh vilken love story! Kul att komma dit och se med egna ögon! Sen är ju Spanien aldrig fel såhär års - varmt och skönt! Härligt värre!

Hanna sa...

Åh, så himla fint! Puss!

Ej Utgivet Material sa...

Ja ett äventyr och en kärlekshistoria att återuppleva blir det! Ska bli underbart!

Miss Bad Luck sa...

skulle kunna äta upp din bror!

Anonym sa...

Men gud vad spännande!!! Ha det så jättemysigt!!! Puss /Agge

mamma sa...

Tack Janna!
Och jo, det blir en alldeles speciell känsla att vi ska åka dit, mitt lilla kärleksbarn och jag. Må solen lysa över oss och vara oss nådig... Han hette Minou. Katten alltså. Full av loppor, stackarn. Upptäckte jag när han hade sovit vid mitt huvud nån vecka, isch...Dom tog jag kål på, sen fick han världens finaste päls!

Ej Utgivet Material sa...

Haha; dillen,stay cool...

Agz; javisst härligt!

Mamma; ja just Minou... glömde bort.. lilla minus!