tisdag 5 april 2011

La bienvenida a Torremolinos!


Efter att ha åkt med världens tidigaste flight anlände vi äntligen till fukten och värmen!



Vi vandrade ned mot havet, mot vårt hotell och blev hungriga på en omelett.


Och kanske en öl...


Där träffade vi George, Bistro Europas huskatt som också var hungrig...
Han påminde mig mycket om en annan röd tiger jag gillar.


George blev genast en bästis. I recensioner av restaurangen som jag hittade på nätet kunde man läsa;
"Great food, excellent service, I miss George!" Ja, han hade något extra den lilla sötingen.


Hotellet ligger kanonbra, nära stranden, med en balkong på åttonde våningen.


Två utsikter från hotellrummet..




Strand, hav och bara fötter i sandaler.. det var så länge sen.









Vi har promenerat omkring, tittat på huset där mammas lägenhet låg i Playa del Mar och betraktat feta, vita pensionärer, citron- och apelsin-träd, ätit goda tapas och druckit sangria.


Den här tatueringsautmotasbilden är tillängnad min han, tänkte skaffa några krambjörntattosar så vi matchar ...saknar dej!

5 kommentarer:

Emmie sa...

lovely!
mina tår blir avis på dina, de vill också befinna sig i sandaler i sol och värme!:) gotta dig ordentligt!:)

Lola sa...

Gud så sköööönt!
Längtar till Spanien mer än någonsin just nu. Hoppas resten av resan fortsätter i samma feeling.
Kärlek. <3

Ej Utgivet Material sa...

Jag göttar mig gott! Fukten o värmen känns ovan och riktigt välgörande för själ o kropp!

Mannen i ditt liv sa...

Va fint det ser ut att vara! Så götta på baby!

Styleabaad sa...

Åh vad härligt det ser ut! Njut av sol mat och lugnt tempo!