lördag 30 april 2011

Mellanmål

Ett mycket frukbart samarbete pågår i Önskebrunnen just nu. På begäran kommer nu alltså ett litet mattips. Jag har ju tidigare lagt upp en del bilder på mat, ganska rejäla middagsdoningar och bjudplock och såvidare. Titta gärna igenom dem under kategorin Matigheter. Vill ni veta vad och hur de blev till, så är det bara att fråga. Men jag varnar för att jag är en höftare, det vill säga jag våldtar recept och brukar brystkt fingermått med mina marockanska nypor.


Hursom. Ett favoritmål, mellanmål. Nu är vi nästan inne på ett annat mål också, nämligen önskemålet om träningspepp. Vadsa! Undrar ni. Jomen, detta ubernyttiga mellanmål är ju utmärkt, både före och efter träning också.



Alltså, enkelt ska det vara, så jag slevar upp keso, smulor valnötter eller vad man har, pumpakärnor och mortlar lite kardemummakärnor till. Spetsas gärna med frukt, jordgubb är min somrigaste favvo. Men apelsin eller äpple eller hur nu preferenserna går är ju minst lika gott. Gärna med honung, om man vill unna sig det.
Grönt te avnjuter jag detta till.

6 kommentarer:

Hanna sa...

Jag tackar och bockar! Puss!

Styleabaad sa...

Gud vad gott, älskar nymortlade kardemummakärnor!

Agnes sa...

Gud så bra. Har aldrig mortlat kardemummakärnor i hela mitt liv. Har nog aldrig mortlat något överhuvutaget!

Mera mellistips!

Ej Utgivet Material sa...

Det kommer! Jag rekommenderar att mortla. Härlig känsla av att stöta och nöta!

karin sa...

gott!

karin sa...

gott!