onsdag 13 april 2011

Livets Låga

Min lilla mormor ligger tyvärr inför en utdragen kamp emot döden ikväll. Så för henne, och min mamma, som är hos henne nu, gick vi till kyrkan och tände ett ljus. Min Han tycker att sådant är viktigt, och jag håller med om att det är viktigt och känns bra att visa omtanke. Att jag sedan inte religiös hör kanske inte till saken. Men ljusets låga tror jag på. Att den inrymmer mycket kraft som jag kanaliserar min omtanke i.

Mormor har haft flera strokes och en hjärtinfarkt, men ändå överlevt i fyra år efter det. Vi bor inte i samma stad men jag brukar skicka vykort till henne, det har jag gjort sedan jag var liten, och jag hoppas att det varit fint för henne att få några skriva rader. Ikväll har hon i alla fall tre av sina barn samlade vid hennes sida och håller hennes hand. Just nu har hon det inte så bra. Men jag är glad över att min han fått träffa henne. Mitt senaste, bästa minne av mormor var det HÄR tillfället. Så kommer jag komma ihåg henne, liten och söt. Sen önskar jag att hon kunde få ro när hon lämnar detta liv...





Inga kommentarer: